loading...
سایت سرگرمی و تفریحی تک وب
حمید بازدید : 87 پنجشنبه 1393/05/30 نظرات (1)

 

 

روزی تصمیم گرفتم که دیگر همه چیز را رها کنم. شغلم ‏را،دوستانم را، زندگی ام را!
به جنگلی رفتم تا برای آخرین بار با خدا ‏صحبت کنم. بهخدا گفتم: آیا می‏ توانی دلیلی برای ادامه زندگی برایم بیاوری؟
و جواب ‏او مراشگفت زده کرد.
او گفت : آیا درخت سرخس و بامبو را می بینی؟
پاسخ دادم : بلی.
فرمود: ‏هنگامی که درخت بامبو و سرخس را آفریدم، به خوبی از آنها مراقبتنمودم. به آنها نور ‏و غذای کافی دادم. دیر زمانی نپایید که سرخس سر از خاک برآوردو تمام زمین را فرا ‏گرفت اما از بامبو خبری نبود. من از او قطع امید نکردم. دردومینسال سرخسها بیشتر ‏رشد کردند و زیبایی خیره کننده ای به زمین بخشیدند اماهمچنان از بامبوها خبری نبود. ‏من بامبوها را رها نکردم.

بقیه در ادامه مطلب

 

در سالهای سوم و چهارم نیزبامبوها رشد نکردند. اما من ‏باز از آنها قطع امید نکردم. در سال پنجم جوانه کوچکیاز بامبو نمایان شد. در ‏مقایسه با سرخس کوچک و کوتاه بود اما با گذشت ۶ ماه ارتفاعآن به بیش از ۱۰۰ فوت ‏رسید. ۵ سال طول کشیده بود تا ریشه ‏های بامبو به اندازهکافی قوی شوند. ریشه هایی ‏که بامبو را قوی می‏ ساختند و آنچه را برای زندگی به آننیاز داشت را فراهم می ‏کرد.
‏خداوند در ادامه فرمود: آیا می‏ دانی در تمامی اینسالها که تو درگیر مبارزه با ‏سختیها و مشکلات بودی در حقیقت ریشه هایت را مستحکممی ‏ساختی؟ من در تمامی این مدت ‏تو را رها نکردم همانگونه که بامبوها را رهانکردم.
‏هرگز خودت را با دیگران ‏مقایسه نکن. بامبو و سرخس دو گیاه متفاوتند اماهر دو به زیبایی جنگل کمک می کنن. ‏زمان تو نیز فرا خواهد رسید تو نیز رشد می ‏ کنیو قد می کشی!
‏از او پرسیدم : من ‏چقدر قد می‏ کشم.
‏در پاسخ از من پرسید: بامبو چقدر رشد می کند؟
جواب دادم: هر ‏چقدر که بتواند.
‏گفت: تو نیز بایدرشد کنی و قد بکشی، هر اندازه که ‏بتوانی

 
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mehran در تاریخ 1393/06/27 و 19:21 دقیقه ارسال شده است

سلام عزیزم سایت همگردی رو ببین کلی اتفاق و جای خوب میتونی توش پیدا کنی


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 399
  • کل نظرات : 171
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 327
  • بازدید ماه : 1,433
  • بازدید سال : 7,298
  • بازدید کلی : 106,306
  • کدهای اختصاصی